Рейтинг: ТОП 50 за август 2014

rait

Излязоха и рейтинг данните на GARB за месечната гледаемост за третия летен месец – август 2014. В класацията очаквано преобладава зеленият цвят на bTV след като Мондиал 2014 приключи месец по-рано. Турските продукции отново заемат челните места в рейтинг класацията, като на първо място е продължението на „Огледален свят“ – „Пътят на Емир“, който е постигнал 11,9% рейтинг и 43,5% пазарен дял. Сериалът е бил гледан от близо 826 хиляди зрителя. На второ място е друг турски сериал – „Една любовна история“ с 9,9% рейтинг и 37,9% пазарен дял, проследен от 685 хиляди зрителя. Трети са „Комиците“ с 9,7% рейтинг и 34,9% пазарен дял. Комедийното предаване е било гледано от 675 хиляди зрителя. bTV Новините пък заемат четвъртата позиция в класацията на ГАРБ с 9,5% рейтинг и 47,2% пазарен дял, като събират пред екрана 664 хиляди зрителя. Двата мача на Лудогорец срещу Стяуа от Шампионската лига, излъчени по кабелния bTV Action също попадат в класацията, съответно реванша на стадион „Васил Левски“ на 13 позиция с 6,9% рейтинг и 29,5% пазарен дял и мача в Букурещ на 21 позиция с 5,8% рейтинг и 22,3% дял. Най-гледаните продукции на Нова ТВ са съответно на 25 и 26 позиция – „Съдби на кръстопът“ и „Разследване с Нова ТВ“, като първата събира 4,8% рейтинг и 18,4% дял, а втората – 4,5% рейтинг и 20,9% дял. TV7 попада с три продукции, всичките от Българският футболен шампионат преди медията да загуби правата за сметка на Диема, като най-гледаният мач е Берое – Левски на 28 позиция. БНТ попада само с една продукция – „Панорама“ с Бойко Василев на 34 позиция. По-долу може да видите и пълната класация ТОП 50 програми на ГАРБ.

top50august2014

    ТОП 10 на новинарските емисии през август

Първите две места и в двете таргет групи категорично се заемат от bTV Новините, като в категория All+4 централната емисия постига 9,5% рейтинг и 47,2% дял, а в 18-34 е съответно 4,4% рейтинг и 38,3% дял. По четири от емисиите на Нова ТВ и по две на БНТ също попадат в ТОП 10. Новините на TV7 изобщо не присъстват в класацията на най-гледаните новинарски емисии.

topnewsaugust2014

    ТОП 5 на сутрешните блокове през август

Сутрешният блок на bTV „Тази сутрин“ отново е на върха с 3,6% рейтинг и 35,9% дял в категория All+4 и с 1,9% рейтинг и 34,8% дял в категория 18-34. На второ място е „Здравей, България“ на Нова ТВ с 2,6% рейтинг и 25,9% дял в категория All+4 и 0,9% рейтинг и 16,3% дял в категория 18-34. На трето място се нарежда сутрешният блок на БНТ „Денят започва“, а на четвърто и пето са сутрешните издания на TV7 и кабелната Европа ТВ – „Добро утро, България!“ и „Добро утро, Европа!“.

topsutrinaugust2014

    Рейтинг анализ на БТВ Медия Груп

btv-logo

2110236547

Програмата на bTV през месец август е била предпочитаният избор на телевизионната аудитория, според ГАРБ. Среднодневният аудиторен дял на медията е над два пъти по-висок в сравнение с този на Нова ТВ в различните групи – All4+ и 18-34, и 1,9 пъти при възрастовата група 18-49. Каналите bTV Action и bTV Comedy също отчитат нарастване в аудиторния си дял при младите (18-34) за месец август спрямо предходния юли. При bTV Comedy увеличението е 1,5 пъти, а при екшън канала от медийната група – 1,8 пъти. bTV Action отчита двойно увеличение и при мъжете. Срещата реванш между Лудогорец и Стяуа, излъчена по bTV Action влиза сред първите 5 най-гледани програми при младите зрители (3 място при 18-34 и 5 при 18-49).

2110236546

В най-горещия летен месец в класацията топ 50 влизат 38 предавания на bTV, 2-те срещи между Лудогорец и Стяуа (bTV Action), 6 програми на Нова ТВ (от 25-а позиция надолу), 1 на БНТ и три на TV7. Сред най-предпочетените програми на bTV в класацията влизат предаванията „Тази сутрин”, „120 минути”, „Лице в лице”, „bTV Репортерите”, bTV Новините, както и голяма част от филмовите заглавия в програмата на медията. В съревнованието между новините на различните телевизии bTV Новините в 19:00 часа убедително запазват водещата си позиция и тенденция за привличане на повече зрители (ТГ 18-34 и 18-49) в сравнение с централната емисия на втория по гледаемост канал и отчита над 2 пъти по-висок аудиторен дял в сравнение с този на Нова ТВ (2,8 пъти при All, 4+; 2,4 пъти при 18-34 и 2,2 пъти при 18-49). Сутрешният блок на bTV „Тази сутрин” пък е два пъти по-гледан от младите зрители и отчита 114% по-висок аудиторен дял в таргет групата 18-34 в сравнение със сутрешния блок на Нова ТВ. През месец август централната емисия на bTV Новините отчита увеличение в аудиторния си дял спрямо предходния юли, докато аудиторния дял на централната емисия на Нова ТВ – спада.

2110236545

Comment

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s