Рейтинг: На тепиха: Нова ТВ скочиха на БТВ заради мача "Лудогорец – Стяуа"

cats

Ден след обявяването на данните за гледаемостта от епичният футболен мач между Лудогорец и Стяуа, класирал „орлите“ напред в сряда вечерта и излъчил се по кабелния канал bTV Action днес от Нова ТВ излязоха с опровержение на информацията на bTV Media Group, че bTV Action е бил най-гледания кабелен канал на всички времена. В пресрелийза вчера бяха приложени данни на GARB за аудиторията в категория 18-49 years, като според тях средният дневен дял на канала е бил 11,9%, което „не е било постигано никога до сега“. От Нова ТВ опровергаха тази информация, прилагайки данни на GARB от 20 юни 2008 година, когато кабелната телевизия Диема (тогава все още част от групата на Apace Media) е постигнала дял от 13,1% в същата категория. Припомняме, че през месец юни 2008 година се проведе издание на Европейското първенство по футбол в Австрия и Швейцария – Евро 2008, а Диема и Диема 2 придобиха ексклузивните права тогава и излъчваха срещите в ефира си. Тогава бе първият (и за момента единствен път) когато БНТ изгубиха правата за европейското първенство и то се предаваше в ефира на кабелна медия. На 20 юни 2008 година в ефира на Диема е излъчен четвъртфиналният мач от Евро 2008 между отборите на Хърватия и Турция, завършил също след драматично изпълнение на дузпи.

bTV Media Group обявиха вчера, че всички срещи на Лудогорец от груповата фаза на Шампионската лига ще се предават пряко в ефира на bTV Action, която е налична само в кабелните телевизионни мрежи. През миналата година плейофните срещи на Лудогорец срещу Базел се излъчиха в национален ефир по главния канал bTV. Каналите на bTV предават без прекъсване вече 14 години Шампионската лига в ефира си, като включим и факта, че bTV Action е наследник на несъществуващите TV2 и PRO.BG, които придобиха правата от bTV след 2008 година. По-долу може да прочетете и официалният пресрелийз на Нова Броудкастинг Груп с опровержението на информацията на bTV:

Нова Броудкастинг Груп излиза с официален коментар във връзка с разпространената на 28 август информация към медиите от страна на bTV Media Group. В съобщението се казва, че: „Епичната битка за влизане в групите на Шампионската лига между Лудогорец и Стяуа вчера превърна bTV Action в най-гледания кабелен канал в България за всички времена сред аудиторията на възраст 18-49 години. Средният дневен дял на канала е 11,9%, което е най-високият резултат, отчитан в български тематичен канал. Данните са на ГАРБ”. През юни 2008 година Диема (кабелен тематичен канал) отчита в множество дни резултат, който е по-висок от споменатите 11,9%. Например, средният дневен дял на Диема за 20 юни е 13,1% сред аудиторията на възраст 18-49 години. Ако изобщо можем да говорим за „най-гледания кабелен канал в България за всички времена”, то към настоящия момент няма как да твърдим, че това е bTV Action.

В Нова Броудкастинг Груп вярваме, че конкуренцията води до положително развитие на участниците в телевизионния пазар, което пък е от полза за всички зрители. За да се избегнат обаче всякакви съмнения за тенденциозно и манипулативно цитиране на данни, ние, като най-голямата медийна група в България, бихме искали да призовем за по-голяма прецизност и спазване на утвърдените правила и норми при използване на пийпълметрична информация.

Advertisements

Comment

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s