Рейтинг: ТОП 50 за юли 2014

rait

Излязоха и рейтинг данните на GARB за месечната гледаемост за втория летен месец – юли 2014. След като „Север-Юг“ вече не е в програмната схема на bTV, първото място в класацията логично се заема от финалната среща от Световното първенство по футбол в Бразилия между тимовете на Германия и Аржентина. Победата на шампиона Германия е проследена от повече от 1 милион зрителя в ефира на БНТ 1 с 15,5% рейтинг и 53,2% пазарен дял. БНТ и Мондиал 2014 заемат общо 13 позиции в класацията. На второ място е комедийното петъчно шоу „Комиците“ по bTV, което въпреки някои мнения за изчерпване на концепцията събира стабилен рейтинг от 10,3% и 35,2% пазарен дял. На трета позиция е дербито за третото място на Мондиал 2014 между Бразилия и Холандия с 9,7% рейтинг и 44,5% пазарен дял. Веднага след него е турския праймтайм сериал на bTV „Една любовна история“, проследен от 667 хиляди зрители с рейтинг от 9,6% и 34,6% дял. Челната десетка се оформя още от два мача от Световното и още четири продукции на bTV – Новините на пето място, следвани от испанският сериал „Земя на бунтовници“. Индийският сериал „Цветовете на любовта“ заема осмо място, а на десето е „Шоуто на Слави“. Най-гледаната продукция на Нова ТВ е предаването за разследваща журналистика „Разследване с Нова ТВ“ на 30-та позиция 5,4% рейтинг и 25,2% пазарен дял. TV7 присъства само с една продукция – Вечното дерби между ЦСКА и Левски от родният футболен шампионат – на 24 позиция с 5,7% рейтинг и 21,4% пазарен дял. По-долу може да разгледате и пълната таблица, предоставена от ГАРБ и БТВ Медия Груп:

top50july2014

ТОП 10 на новинарските емисии през юли

bTV Новините са първи и в двете таргет групи съответно в „All+4“ с 9,5% рейтинг и 43,4% дял и в „18-34 years“ с 4,4% рейтинг и 35,5% дял. Най-гледаните новини в ефира заемат и трите челни места в първата група, а във втората на второ място се нареждат Новините на Нова ТВ с 2,8% рейтинг и 15,9% дял. „По света и у нас“ на БНТ заемат по две места в двете таргет групи на десетката на най-гледаните новини, а тези на TV7 изобщо не присъстват.

topnewsjuly2014

ТОП 5 на сутрешните блокове през юли

Отново „Тази сутрин“ по bTV окупира челните места в петицата на сутрешните блокове и в двете таргет групи съответно с 3,4% рейтинг и 33,8% дял в „All+4“ и 1,9% рейтинг и 33,7% дял в „18-34 years“. На второ място отново е „Здравей, България“ по Нова ТВ, а трети са БНТ и „Денят започва“. Четвърти са „Добро утро, България!“ по TV7, а тук присъства и канал, който не сме виждали до сега в класацията – кабелната новинарска телевизия Европа ТВ (ефирна за София област) и техният сутрешен блок „Добро утро, Европа!“ с 0,1% рейтинг и 1,5% дял в „All+4“ и 0,1% рейтинг и 0,9% дял в „18-34 years“.

topsutrinjuly2014

Рейтинг анализ на БТВ Медия Груп

btv-logo

2110210890

bTV Новините са с най-висока степен на обществено доверие в родния ефир (според проучването на института „Отворено общество“ от 16 юни – 6 юли 2014) и за пореден месец увеличават аудиторния си дял. През месец юли централната емисия на bTV Новините в 19:00 часа е привлякла близо 11% повече зрители в сравнение с предходния месец и вече по традиция е част от топ 5 в класацията за най-гледани телевизионни програми – топ 50. Сред първите 5 попадат още „Комиците“, два от праймтаймовите сериала на bTV и финалът на Световното първенство по футбол по БНТ. В най-горещия футболен месец в класацията топ 50 влизат 24 предавания на bTV, 13 от двубоите, излъчени по БНТ, 12 програми на Нова ТВ (от 30 позиция надолу) и 1 на TV7, сочат данните на GARB. Сред най-предпочетените програми на bTV в класацията влизат предаването „Лице в лице“, „bTV Репортерите“, „Шоуто на Слави“, както и голяма част от филмовите заглавия в програмата на медията. В съревнованието между новините на различните телевизии bTV Новините в 19:00 часа убедително запазват водещата си позиция и тенденция за привличане на повече зрители (TG 18-34 и 18-49) в сравнение с централната емисия на втория по гледаемост канал и отчита 2 пъти по-висок аудиторен дял в сравнение с този на Нова телевизия (All, 4+). Сутрешният блок на bTV „Тази сутрин“ пък е два пъти по-гледан от младите зрители и отчита 113% по-висок аудиторен дял в таргет групата 18-34. в сравнение със сутрешния блок на Нова телевизия.

2110210891

Comment

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s