Павел Станчев: Искам да сме различни от конкуренцията

pavel

Главният изпълнителен директор на bTV Media Group Павел Станчев даде интервю пред вестник „Труд“, в което той говори за преместването на късната емисия новини на bTV от 23:30 часа, дали в действителност ще се продава медията, на какво ще заложи bTV през есенният ТВ сезон, както и коментира крахът на TV7. Станчев поздрави БНТ за отличното отразяване на Световното първенство по футбол в Бразилия това лято, като също така коментира дали от медията са доволни от представянето на рейтинг агенцията GARB, която бе обект на сериозни критики в последните месеци. Според шефът на най-гледаната телевизия в България закупуването на лиценза за шоуто „Striscia la Notizia“ („Голата истина“) е било грешка.

По-долу може да прочетете пълното интервю на Павел Станчев за вестник „Труд“:

– Установихте ли кое е гръбнакът на БТВ, г-н. Станчев – новините, турските сериали в праймтайма или нещо съвсем различно?

– Не бих искал да говоря за гръбнак, а по-скоро за сърце (усмихва се). Преди 10 г. Герхард Цайлер, тогава главен изпълнителен директор на РТЛ Груп, ми каза, че най-добрите телевизии са тези, които са близки до сърцата на хората. Е, в последните 6 месеца, откакто съм начело на БТВ Медия Груп, свършихме много работа, за да възвърнем доверието у хората, и мисля, че успяхме. Това го показват и рейтингите, и паралелните проучвания. Според национално проучване на агенция „Маркет линкс“ новините и публицистиката ни се ползват със 71% доверие сред зрителите.

– Не загубихте ли зрители, след като преместихте късните новини малко преди полунощ?

– Не. Резултатите на новините в 23:30 ч. са много добри, а освен това опитът на една друга телевизия да заеме освободената ниша в 22:00 ч. с нейните новини, засега завършват неуспешно (Нова ТВ – б.р.). Когато БТВ беше създадена преди 14 г. от американската „Нюз Корпорейшън“, всички големи американски телевизии излъчваха късните си новини в 22:00 ч. Напоследък обаче дори и те ги преместиха от 23:00 ч., защото установиха, че навиците на хората се променят. Така че, ако се върна към темата за сърцата на зрителите – категоричен съм, че те не се губят или печелят с промяната в часа на емисиите. За съжаление, може да бъдат загубени, когато не се отрази масов протест на природозащитници на Орлов мост, а също така и с напускането на лица на телевизията като водещите на сутрешния блок… Това са нещата, които удрят в сърцето. В БТВ никога досега не са били толкова важни новините и публицистиката, колкото са в момента. Но това, което ние правим, е да инвестираме в наши лица. Бих споменал успешния старт на двойката на „Тази сутрин“ Антон Хекимян и Биляна Гавазова, водещите на „Тази събота“ и „Тази неделя“ Мариана Векилска и Диана Любенова, както и Светослав Иванов, който прави „120 минути“.

– И все пак – намалихте и публицистиката – „Лице в лице“ беше съкратено от час и половина на 30 минути.

– През 2014 г. това, че дадено предаване има голяма дължина, не означава задължително качество. Съкратеното „Лице в лице“, намалено на 30 минути, с водеща Цветанка Ризова увеличи с над 3 пункта своя пазарен дял спрямо миналата година, стана лидер в слота и е единственото публицистично предаване в топ 50 на най-гледаните продукции.

– Всички тези промени и налагането на повече забавление в ефира на БТВ водят до предположенията, че телевизията се прави по-продаваема. БТВ ще се продава ли?

– В началото на май т.г. стана промяна в собствеността на СМЕ (компанията майка на БТВ Медия Груп). Така най-големият акционер в СМЕ и съответно в БТВ Медия Груп стана „Тайм Уорнър“. Това е най-голямата медийна компания в света. В момента оценката на борсата е около 70 млрд. долара. Това е с над 20 пъти повече от оценката на МТГ (собственикът на Нова ТВ – б.р.). Част от „Тайм Уорнър“ е не само авторитетното сп. „Тайм“, което излиза още от 1923 г., но също и телевизия СНН, най-големият производител на сериали и платен канал ХБО… Принципите на „Тайм Уорнър“ са обективна журналистика, професионализъм и креативност. Тук бих искал да цитирам покойния Стив Джобс, който, когато пое за втори път световния гигант „Ейпъл“, каза – „Мисли различно“. През цялата си кариера съм спазвал това – да бъда различен от конкуренцията. Копирането на модели не работи. Хората искат да гледат БТВ по БТВ и Нова ТВ по Нова ТВ.

– Но наесен ще има 2 музикални риалити проекта.

– Ще се уверите, че това, което ние правим, ще бъде различно.

– Какво ще се случи с „Нека говорят“?

– Предаването мина през една турбуленция, когато Росен Петров използва ефира за лични политически амбиции. Но заедно с външния продуцент „Дрийм Тийм“ положихме огромни усилия и то възвърна своите позиции. Не сме финализирали есенната ни схема, но вероятно то ще остане в нашия ефир.

– Ще използвате ли лиценза си за „Стриша ла нотиция“ (Голата истина)?

– Купуването на лиценза е било грешка. Въпреки че БТВ е взела оригиналния лиценз, в същото време сходно предаване трайно се е настанило в ефира на друга телевизия. От програмна гледна точка още веднъж казвам – „Бъди различен“.

– Тогава кога ще има БГ формат в ефира, а не само предавания по чужд лиценз?

– Очаквам деня, в който ще се роди такъв формат и бих бил щастлив, ако БТВ е телевизията, която го реализира.

– Ще остане ли БТВ домът на родните сериали?

– Тези дни стартира новият сезон на „Революция Зет“, но избрахме иновативен модел и пуснахме сериала по БТВ Синема. Ще продължим и „Столичани в повече“ по БТВ. И занапред ще произвеждаме БГ сериали, въпреки че това в доста случаи се оказва скъпо удоволствие. За нас и за индустрията обаче е важно, като успоредно с това търсим и перфектния икономически модел. Имаме още 2 проекта за сериали – единият е за любов, другият е ситком (ситуационна комедия – б.р.). Много се говори за успеха на турските сериали, явно е, че те са създали школа и се наложиха не само у нас, но и в много други страни. Когато обаче се приложат български сюжети и те се играят от наши актьори, сериалите ще бъдат и по-успешни от тези на съседите. Защото местното е по-близо до сърцето. Като стана дума за тематични канали, искам да спомена, че БТВ Медия груп удължи договора си с УЕФА до 2018 г. и ще показваме Шампионска лига в БТВ Екшън, Ринг, както и във Войо още 4 години. Има и още нещо – когато започнах работа тук, видях, че на интернет сайтовете на групата не беше обръщано достатъчно внимание. През последните месеци положихме много усилия. В края на м.г. БТВ Медия Груп е била едва на 10-о място сред издателите на интернет сайтове, докато в края на май се изкачихме на пето място. Убеден съм, че до декември ще попаднем в Топ 3.

– На какво ще заложи БТВ наесен ?

– „Сървайвър“. Ще бъде изключителен сезон – вече гледах първия епизод със затаен дъх. Приключи и първият етап на кастингите на „Гласът на България“. По мнението на Слави Трифонов, чийто екип прави предаването, има най-силните участници досега. Истината е, че като цяло съм леко разочарован от конкуренцията. Очаквах повече тази пролет, защото това ни стимулира. В началото на годината прочетох заявка на ръководството на Нова ТВ, че те ще настигнат БТВ, а гледам, че в последните седмици по време на Световното първенство по футбол борбата беше за второто място между тях и БНТ. И тук бих искал да поздравя колегите от държавната телевизия за отличното отразяване на Мондиала.

– А вие винаги ли сте доволни от данните на агенция ГАРБ? Има ли дни, в които БТВ губи и не е първата телевизия?

– Да, има такива случаи. В неделя, когато беше финалът на световното първенство, БНТ беше най-гледаната телевизия в България за целия ден. Не мисля, че конкуренцията трябва да се ограничава само в двубоя БТВ – Нова ТВ. И когато не сме доволни от резултатите, търсим да разберем какво не сме направили добре – в съдържанието, в промоцията, в програмирането. ГАРБ е единствената агенция, призната от индустрията по отношение на инвестициите в реклами. Тя наскоро беше одитирана от френския институт СЕСП, според който агенцията е работеща и функционира добре. С голяма изненада научихме, че МТГ са решили да ползват данните на друга агенция наесен. Според нас изборът на агенция е много важно решение и то не може да бъде взето еднолично, а трябва да е решение на цялата индустрия. Българската асоциация на рекламодателите (БАР) и Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) излязоха със становище по случая и ние се присъединихме към него, че не е полезно да има 2 агенции на пазара, а трябва да е само една. И пред двете асоциации заявихме готовност за обща среща с ръководството на Нова ТВ, за да разберем защо искат да сменят системата. През ноември м.г. в интервю за вашия вестник Вики Политова (тогава тя беше начело на БТВ Медия Груп – б.р.) казва, че системата на ГАРБ е работеща. Изцяло се съгласявам с това мнение.

– Как ще се промени ТВ пазарът у нас, след като ТВ7 поиска да бъде обявена в несъстоятелност? Искате ли някое от предаванията или лицата им?

– На пазара едва ли има място за трета комерсиална телевизия. За съжаление, случващото се с ТВ7 го потвърждава. Въпреки това желая успех на колегите. Не бих искал да спекулирам относно бъдещето на определени предавания или хора, които работят там. От друга страна – мисля, че ние си имаме всичко.

Comment

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s