БНТ очаквано с рекорден рейтинг за финала на Мондиал 2014

FIFA-logo

БНТ разпространиха днес рейтинг данни на ГАРБ за гледаемостта по време на финала на Световното първенство в Бразилия между отборите на Германия и Аржентина, който се излъчи късно снощи и завърши на косъм от дузпи с победа за немците с минималният резултат 1-0 в продълженията на срещата. Резултатите за БНТ очаквано са повече от категорични – близо 1 356 000 души са проследили пряко събитието в каналите на държавната медия, както и онлайн. БНТ (общо за БНТ 1 и БНТ HD) събира 17,4% рейтинг в категория „All+4“, като по това време bTV е била гледана от само 2,9%. Нова ТВ и TV7 събират съответно 1,8% и 0,3% от общия рейтинг. При пазарния дял БНТ също има убедително предимство пред останалите национални медии в категория „All+4“ – 59,3% общо за двата канала на медията БНТ 1 и БНТ HD, с едва 9,9% за bTV и 6% и 1,1% съответно за Нова ТВ и TV7. По-долу публикуваме и официалният прес-релийз на БНТ:

grafikabntfinalraiting
grafikabntfinaldql

1 209 000 зрители средно изгледаха снощи финала на Световното първенство по футбол в Бразилия по БНТ 1 и БНТ HD, сочат данните на ГАРБ. Срещата между Аржентина и Германия е гледана и на стрийминг от още 146 792 души. Постигнатият рейтинг от 17,4% определи Българската национална телевизия като безспорния лидер в телевизионния ефир. БНТ постигна и рекорден пазарен дял от 59,3% за слота на финала от Световната купа. „Резултатите доказват класата на спортния екип на БНТ и възможностите на всеки един от професионалистите в него. Тази година дадохме шанс на младото поколение коментатори и те оправдаха високите очаквания. Получихме много поздравления за работата си, имаше и упреци. Важно е да кажа, че приемаме критиките и няма да спрем да доказваме, че БНТ винаги е била на висотата на големите форуми, които излъчва.” – това каза Даниел Чипев, директор на дирекция „Информация”. По време на Мондиала, сайтът на БНТ, посветен на него, е разглеждан 3 милиона и 500 хиляди пъти, а само снощи посещенията са близо 200 000. Данните сочат, че мачовете на живо онлайн са гледани от 2 милиона и 100 хиляди души. Рекламното време на националната телевизия за последния месец беше изцяло запълнен. По време на световното по футбол БНТ разполагаше с разширено рекламно време – 12 минути на час. Припомняме, че обществената телевизия има ограничението да предлага само 15 минути на ден реклама, освен по време на събития с обществена значимост. Специално за Мондиала, БНТ предложи на своите зрители триизмерно студио в духа на митичния стадион Маракана, специално издание на списанието БНТ Sport DIGI, както и интренет-услугата „catch-up“, която позволява живото предаване да се връща назад до един час.

Comment

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s