Рейтинг: И "Като две капки вода", и "България търси талант" са най-гледани [ОБНОВЕНА]

kolaj-btv-va-nova

Днес от „Нова ТВ“ и bTV излязоха с рейтинг данни за първия „сблъсък на лайфовете“ за пролетния ТВ сезон между двете водещи реалити продукции в ефира. Един срещу друг вчера се изправиха живите предавания на „Като две капки вода“ на Global Frame по Нова ТВ и „България търси талант“ на bTV Studios по bTV. Резултатът – и двете продукции са най-гледани. Това се случва за втори път този сезон.

NovaTVimage

По данни на новата рейтинг агенция Mediaresearch, която от есента е основен източник за измерване на аудиторията на „Нова ТВ“, в началото на диапазона около 20:00 „Като две капки вода“ е имал дял от 23,2% срещу 25,8% за талантите – изключително близки стойности в група 18-49 years. От „Нова ТВ“ отбелязват, че това е най-слабият резултат на bTV за последните четири седмици. Също така от медията се похвалиха, че рейтингът на „капките“ непрекъснато се е увеличавал по време на предаването и в крайна сметка до 22:00 рейтингите между двете телевизии вече са равни, а между 22:00 и 22:30 Нова ТВ е събрала два пъти повече зрители от bTV.

Напомняме обаче, че данните на Нова ТВ са по системата на Mediaresearch. Трябва да отбележим, че в случая по-голяма „тежест“ имат данните на другата агенция – GARB, тъй като именно те са общоприети от рекламодателите и останалите телевизии и по тях се съставят цените за реклама. bTV, както и всички останали телевизии използват данните на GARB, която до скоро бе монополист на пазара за измерване на аудиторията. От „Нова ТВ“ през есента оспориха панела за измерване на GARB като неефективен и представящ нереални данни и обявиха, че от сега нататък ще се позовават на данните на Mediaresearch. Така се стигна и до парадокс – двете медии (bTV и „Нова ТВ“) представиха коренно различни данни за гледаемостта на новините си на 24 февруари. Според тях и едната, и другата емисия новини по едно и също време е била по-гледана от конкурента си.

raitbtv

Така малко след излизането на рейтинг данните на „Нова ТВ“, bTV също излязоха със собствени данни – по системата на GARB, които случката от февруари се повтори. Според тези данни два пъти повече зрители са гледали не „Като две капки вода“, а „България търси талант“. В група 18-34 years за 20:00-22:30 делът за шоуто за всякакви таланти е бил 45% срещу 17,1% за „капките“, или със 163% bTV е била по-гледана от „Нова ТВ“. bTV казват още, че близо 1 млн. и 30 хил. зрители общо са гледали шоуто пред телевизорите, а 5000 потребителя са го гледали в интернет.

И в крайна сметка въпросът пак е – КОЙ? Кой е най-гледан? bTV или Нова ТВ? Талантите или капките? За втори път всеки се хвали, че е той, но всъщност? Може би действително е bTV, все пак и данните на Mediareasech показват макар и минимално превъзходство в началото спрямо Нова ТВ. Или пък не? Проблемът е един, а решение скоро, като че ли няма да има. Влизането на още един играч в рейтинг пазара бе може би най-добрата възможност Нова ТВ да излезе от сянката на bTV, респективно и на GARB, които от години дават „леко съмнителна“ подкрепа повече на bTV според запознати. От Нова ТВ се възползваха от тази възможност докрай. Но дали бе за добро?

Така че явно още дълго време ще си гледаме коренно различни данни, без реално да имаме представа кой каква подкрепа получава. Едва ли ще се намери и консенсус, освен ако пак едната агенция не купи другата (както стана с ТВ План и ГАРБ преди време), но това няма изгледи скоро да се случи.

По-долу можете да видите прес-съобщението на bTV:

Над 1 млн. зрители гледаха първия полуфинал на „България търси талант”

Близо 50% от младите зрители са предпочели праймтайма на bTV и предаването „България търси талант” в сравнение с втората в класацията телевизия на 14 април

Над 1 млн. и 30 хил. зрители са гледали вчера първия полуфинал от третия сезон на „България търси талант” наживо, сочат данните на ГАРБ, които се ползват от индустрията. Броят зрители е над два пъти повече от тези на втората в класацията телевизия.

Най-внушителната разлика е в младата аудитория на възраст 18 – 34 г., като аудиторният дял на bTV е със 163% повече от този на следващата в класацията телевизия в часовия пояс 20.00 – 22.30 ч.

Над 5 000 души са следили събитията и зад сцената онлайн на talant.btv.bg. На официалната страница на шоуто по време на предадавето са регистрирани над 4 000 вота. Гласуването продължава до четвъртък, когато в живо предаване ще станат ясни първите двама финалисти в „България търси талант”.

Ето и прес-съобщението на „Нова ТВ“:

„Като две капки вода” е истинският фаворит на зрителите

През изминалата вечер, за първи път от старта на пролетния телевизионен сезон, живото излъчване на най-обичаното шоу за звездни трансформации – „Като две капки вода”, се изправи срещу първото живо предаване за сезона на конкурентния канал.

Според независимата международна пийпълметрична агенция Mediaresearch, делът на двата канала сред аудиторията от възрастовата група 18-49 г., в часовия пояс 20.00-23.00 ч., е много близък – 23,2% за Нова и 25,8% за bTV. Това е най-слабият резултат, отбелязан от конкурентната медия за последните четири седмици.

Въпреки преднината на конкурента в началото, по време на самото предаване зрителската аудитория на „Като две капки вода” расте непрекъснато и в 22:00 ч. двата канала отбелязват равен рейтинг. След 22.30 ч. Нова е абсолютен лидер по рейтинг в българския ефир с близо два пъти повече зрители от тези на конкурента.

Advertisements

One response to “Рейтинг: И "Като две капки вода", и "България търси талант" са най-гледани [ОБНОВЕНА]

  1. Pingback: GARB: bTV е по-гледана в изборната нощ [обновена] - BG TV News·

Comment

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s