Контра: Mediaresearch: Новините на Нова ТВ биха bTV, GARB – bTV Новините биха Нова ТВ вчера [ОБНОВЕНА]

rait

Новите Новини на Нова ТВ са били по рейтинг прекият им конкурент bTV Новините, както са и били най-гледаното предаване в ефира за целия вчерашен ден, съобщиха от рейтинг агенцията Mediaresearch. Дебютът на Ани Салич като водещ на централната новинарска емисия на телевизията е бил гледан от почти 879 000 българи, или почти 30.7% от общата аудитория. В категория 18-49 years Нова ТВ са гледали 29.8% срещу 25.3% за bTV. Тези рейтинг данни потвърждават намеренията на Нова ТВ от тук насетне да се позовават на рейтинг данните на Mediaresearch вместо тези на традиционния измервател GARB, които се използват от всички останали национални медии. Припомняме, че от Нова ТВ отправиха остри критики към системата и панела на GARB, обвинявайки ги в неефективност при събиране на рейтинг данните. Това бе и причината от Нова ТВ да се обърнат към новия играч на пазара – Mediaresearch. Два месеца подред (октомври и ноември) от Mediaresearch отредиха лидерско място на Нова ТВ като най-гледан канал след bTV.

„Този успех е резултат от дългосрочната ни стратегия, усилия и инвестиции, които направихме с цел развитие на Новините на Нова през последната една година. „За нас резултатите от изминалата вечер са много ясен знак, че българските зрители търсят и оценяват балансиран и независим подход при отразяване на новините. Следващата ни стъпка в тази посока е развиване и налагане на още по-качественото съдържание в Новините на Нова. В същото време изненадващото решение на нашия конкурент – да замени 30 минути новини в най-гледаното време (19.00 – 23.00 ч.) с турски сериал, ще ни даде възможност за привличане на много нови зрители”, каза генералният директор на Нова Груп Дидие Щосел, визирайки намерението на новият директор на новините в bTV Венелин Петков от идния месец да премести късната емисия новини от 23:30 и да пусне турски сериал до „Шоуто на Слави“ от 22:30, а също и да направи уикенд новините на медията без водещи, а само с хедлайнери заради „по-голямото удобство и синегрията между телевизия и интернет“. Как драстичните промени ще се отразят на най-гледания ТВ ефир и какви ще са последствията – предстои да разберем.

Минути след публикуването на горния текст от GARB излязоха с контра рейтинги за снощи. Според тях 991 000 зрителя са гледали bTV Новините снощи, достигайки дял от 39,2% срещу 30,1% за Нова ТВ. В категория 18-49 years bTV са гледали 37 % срещу 26,4% за Нова ТВ, а в категория 18-49 urban са съответно 39,3% за bTV срещу 26,7% за Нова ТВ. От bTV подчертават, че GARB са единствената официално признатата от българския пазар агенция за измерване на аудиторията. От там допълват, че зрителският интерес по време на самата емисия бележи повишаване за разлика от Нова ТВ.

рейтинг
Така за вчера едни срещу други за първи път имаме две коренно различаващи се рейтинг данни за едни и същи програми. Остава въпроса – кой е по-прав и кой е по-крив в случая. Изострянето на единоборството между bTV и Нова ТВ, и съответно межу GARB и Mediareseаrch продължава с пълна сила и рейтинг надлъгването между медиите за сега няма изгледи скоро време да спре. Да видим до кога.

Advertisements

2 responses to “Контра: Mediaresearch: Новините на Нова ТВ биха bTV, GARB – bTV Новините биха Нова ТВ вчера [ОБНОВЕНА]

  1. Pingback: Рейтинг: И „Като две капки вода“, и „България търси талант“ са най-гледани [ОБНОВЕНА] - BG TV News·

  2. Pingback: GARB: bTV е по-гледана в изборната нощ - BG TV News·

Comment

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s