„!Коментарът“: И bTV Новините, и „Новините на Нова“ са най-гледаните вчера

kolaj-btv-va-nova

Да, и bTV Новините и „Новините на Нова“ са най-гледаните вчера – и до такова абсурдно заглавие стигнахме днес. Вчера, както знаете стартира първата от обновените „Новините на Нова“. От ефира на „Нова ТВ“ за първи път с „Добър вечер!“ ни поздравиха Ани Салич и Николай Дойнов. Знаете, Ани Салич напусна bTV, на която тя беше емблема от създаването ѝ, и се „пренесе“ в нюзрума на „Нова ТВ“. Вчера централната емисия в 19:00 часа стартира в обновено студио с обновена визия и лого, както и с новата двойка водещи. Срещу тях в студиото на bTV Новините седнаха Гена Трайкова и Венелин Петков, който е и Директор „Новини, актуални предавания и спорт“ на bTV Media Group. Съответно бе интересен „сблъсъкът“ на двете централни емисии, съответно измерен в рейтинг-резултати. Ето, че и те излязоха.

Да, заглавието, колкото и да е абсурдно, е вярно. Защо? Защото и bTV, и „Нова ТВ“ излязоха с прес-съобщение и рейтинг-данни, че съответно bTV Новините и „Новините на Нова“ са най-гледаното нещо в таймслотът след 19:00 часа. От къде идва голямата разлика обаче? Ето я и нея – от bTV представят данни на GARB, докато от „Нова ТВ“ отново представят на новият играч в меренето на рейтинги – Mediaresearch. Всъщност, агенцията GARB е официално признатата агенция за измерване на рейтниг-данни в България и съответно тарифите за реклама към рекламодателите се базират на база техните данни. Какво ще се получи ако съпоставим предоставените ни рейтинг-данни –  ако се гледа по отношение на чист брой зрители, можем да кажем, че даже и „Нова ТВ“ обявява, че bTV Новините са по-гледани, защото те посочват, че вчерашната централна емисия на „Новините на Нова“ е била гледана от 879 000 души, по данни на Mediaresearch. По данните на GARB пък вчера централната емисия на bTV Новините са били гледани от 991 000 души. По отношение на пазарен дял. Според данните на GARB и bTV вчера bTV Новините са били гледани от 39,2% от зрителите, а „Новините на Нова“ – от 30,1%. Според данните на Mediaresearch и „Нова ТВ“ пък „Новините на Нова“ са били гледани от 30,7% от гледащите в момента телевизия, а bTV – от 25,3%. Тоест, разликата идва в пазарния дял на bTV, защото този на „Нова ТВ“ и според двете агенции е почти еднакъв.

За да сме точни, трябва да кажем, че от „Нова ТВ“, въпреки позицията на Nova Broadcasting Group, която критикува начина на проучване на конкурентната на Mediareseacrh – GARB, но в същото време от телевизията разпратиха новина с рейтниг-данните на GARB за финала на VIP Brother 2013, в които се разбира, че продукцията на Нова ТВ е била по-гледана от излъчващата се в същото време на bTV.

И какво става накрая? Всеки си дава рейтингите, които му харесват…

По-долу вижте прес-съобщението и графиките, изпратени от bTV по данни на GARB:

От bTV са ни изпратили графики с пазарния дял в две различни таргет-групи, данни по минути за времетраенето на цялата централна емисия на bTV Новините вчера – от 19:00 до 19:36 часа, отново в две таргет-групи, както и анализ на данните.

„bTV Новините” в 19.00 часа отново са най-гледаната новинарска емисия

„bTV Новините” в 19.00 часа на 24 февруари са били най-гледаната новинарска емисия за деня сочат данните на официално признатата от пазара агенция за измерване на телевизионна гледаемост ГАРБ.
Първата централна новинарска емисия на bTV за седмицата е била предпочитан избор на близо 991 000 души, което е 39,2% от тв аудиторията. В същото време централната новинарска емисия на Нова ТВ във вчерашния ден е отчела 30,1% аудиторен дял. „bTV Новините” в 19.00 часа на 24 февруари са най-гледаната емисия и сред зрителите на възраст 18-49 с 37 % аудиторен дял и 18-49 градско население с 39,3% аудиторен дял. В тези таргет групи прекият конкурент отчита съответно 26,4% аудиторен дял и 26,7% аудиторен дял в таргет групата 18-49 градско население.

„bTV Новините” в 19.00 часа на 24 февруари отбелязват не само най-високия рейтинг сред новинарските емисии за деня, но отбелязват и повишаване на зрителския интерес по време на самата емисия за разлика от тази на прекия конкурент. За справка вижте таблиците по-долу.

24-02-14 1 24-02-14 2 24-02-14 3 24-02-14 4По-долу вижте прес-съобщението и графиките, изпратени от „Нова ТВ“ по данни на Mediaresearch:

От „Нова ТВ“ изпращат само анализ на данните, в които са включени и думи на Дидие Щосел, главен изпълнителен директор(CEO) на Nova Broadcasting Group.

Новините на Нова с Николай Дойнов и Ани Салич най-гледани

Първото издание на изцяло обновената новинарска емисия на Нова на 24 февруари е била най-гледаната в българския ефир за целия ден. Според данни на независимата международна пийпълметрична агенция Mediaresearch централната емисия новини на Нова е била гледана от 879 000 души, което прави 30.7% от всички българи, гледали телевизия по това време.

Сред най-атрактивната за рекламодателите аудитория (18-49) разликата е значителна – Нова е привлякла 29.8% от зрителите, гледали телевизия в този часови слот, докато конкурентът отчита 25.3% пазарен дял.

„Този успех е резултат от дългосрочната ни стратегия, усилия и инвестиции, които направихме с цел развитие на Новините на Нова през последната една година”, заяви Дидие Щосел, главен изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп.

„За нас резултатите от изминалата вечер са много ясен знак, че българските зрители търсят и оценяват балансиран и независим подход при отразяване на новините. Следващата ни стъпка в тази посока е развиване и налагане на още по-качественото съдържание в Новините на Нова. В същото време изненадващото решение на нашия конкурент – да замени 30 минути новини в най-гледаното време (19.00 – 23.00 ч.) с турски сериал, ще ни даде възможност за привличане на много нови зрители”, каза още Дидие Щосел.

Advertisements

Comment

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s