Павел Станчев, CEO на bTV Media Group: Амбицията ми е да сме домът на най-талантливите телевизионни професионалисти

btvmedia

В специално интервю Павел Станчев, който е Главен изпълнителен директор(CEO) на bTV Media Group, за вестник “Капитал” той разкрива какви ще са плановете на bTV за бъдещето и как ще се развива най-голямата българска медия.

Вижте цялото интервю на Весислава Анонова за вестник „Капитал“:

-Кога и от кого получихте покана да оглавите bTV? Първоначалните реакции в сектора бяха на изненада.

-Поканата дойде от Кристоф Майнуш. Той е председател на надзорния съвет на bTV Media Group (зае позицията през октомври 2013 – бел. ред.) и главен изпълнителен директор на СМЕ. С него се познаваме от десет години. Мой бивш колега е от RTL в Хърватия. Всъщност той ме наследи на поста там. Освен това Time Warner също е компания, за която съм работил повече от шест години, когато бях в HBO (медията е част от Time Warner – бел. ред.). Там също много хора ме познават. Ако става дума за България, опитът ми и биографията ми, свързани с пазара тук, също са познати. Когато събереш всички тези неща на едно място, не виждам къде е изненадата, че съм получил предложението да управлявам bTV. Много хора ме поздравиха, че се връщам на българския пазар активно.

-Красимир Гергов – местният партньор на СМЕ, който има и дял от bTV Media Group, поздрави ли ви също? Чухте ли се с него?

-Красимир Гергов е по-скоро респектиран от моя опит. Моето назначение е по решение на СМЕ, която притежава 94% дял в собствеността на bTV Media Group. Мога да кажа, че се радвам, че получих подкрепата и на Красимир Гергов, който е миноритарен партньор и член на надзорния съвет. Вече говорих с него.

-Какви са очакванията на СМЕ от вас? Какво трябва да направите за bTV?

-Да продължа и да засиля традицията на bTV. Телевизията е била, е и ще бъде най-голямата в България. Аз ще вложа всичките си усилия и опит заедно с екипа на bTV това да продължи да бъде така. Искам да засилим основния си бизнес и пазарния си дял.
Откакто на пазарите в Европа в последните години има икономическа криза, която се отрази и на рекламния пазар, една медийна компания днес е толкова в по-добро здраве, колкото са по-диверсифицирани нейните източници за приходи. Имаме основния канал bTV, ще развиваме още по-добре занапред и нишови канали, интернет присъствието си, радиостанциите, приходите от кабелни оператори, за да може да не разчитаме само на рекламния пазар, който в последните години е в отстъпление. Моята амбиция е bTV да е домът на най-талантливите телевизионни професионалисти.
СМЕ е голяма групировка и на всички пазари, където тя присъства, е №1. Затова аз ще разчитам на колегите и на ноу-хауто, което те прилагат в различните държави. Ще разчитам обаче най-вече на екипа на bTV.

-През последната половин година от bTV напуснаха няколко знакови за медията журналисти. Има слухове, че и други ще напускат. Как се отнасяте към тези твърдения?

-Искам да кажа, че тези колеги, които вземат подобно решение само до няколко седмици, много ще съжаляват. Ще направя всичко възможно екипите в телевизията да са силни, да бъдат добре и ще бъда до тях. Не са толкова много тези имена, които са взели решение да напуснат, по-скоро се вдигна много шум. Както виждаме и след като са избрали друга медия, bTV е лидер във всички сегменти на програмата. Освен това аз уважавам правото на личен избор.

-Как оценявате рекламния пазар в България? Каква е прогнозата ви за развитието му през тази година? Пазарът тук е малък, има ли място за оптимизъм?

-Имам опит от пазари, които са и по-малки, като Словенския, Черна гора, Сърбия. След дългогодишната ми работа в Antenna Group аз бях свидетел как пазарът в Гърция по време на голямата криза, която удари гръцката икономика – телевизионният рекламен пазар се намали три пъти и въпреки това телевизията на Antenna бе на печалба. Ако нещо съм научил през изминалите години, то е как да оцелееш в пазари на криза, които се свиват. Ако погледна към българската икономика, прогнозите за тази година са по-скоро за ръст. Индикациите по принцип са, че Европа започва да излиза от кризата и колкото по-бързо, толкова по-добре за нас. Затова най-добрият начин да защитим бизнеса на една медийна компания в такава ситуация е да не бъдем изцяло зависими от рекламния пазар. Казвайки това обаче, искам да спомена, че за нас в bTV все пак рекламният пазар си остава първи приоритет. Нашите връзки с рекламодателите ще продължат да се засилват. Ще следя отблизо работата на рекламния отдел в телевизията, защото неговата работа е много важна за медиата. Да ще има трудности, но също така е важно да държим на качеството нa съдържанието и също така тази временна криза да не доведе до някакво прекалено намаляване на цените за реклама. Това е важно, защото опитът от други пазари показва, че ако цените много се намалят, след това при стабилизиране на пазара и излизане от кризата трудно може да се върнеш към по-високите цени.
В последните години поради кризата в Европа рекламните пазари се свиват и тези медии, които разчитат само на приходите от реклама, са в по-несигурна ситуация. В последните години bTV Media Group е съумяла да разнообрази портфолиото си и потоците си от приходи. Става дума за развитието на много тематични канали, радиа, сайтове, платформата Voyo и други интерактивни технологии. Тази диверсификация ще бъде и мой приоритет, за да се гарантира стабилността на приходите, а не да зависим само от рекламния пазар. В същото време ние ще продължим да полагаме всички усилия, за да могат инвестициите на рекламодателите в нашите медии да им носят желания резултат.

-На базата на оценката ви за пазара в България какво мислите – ще се върне ли интересът на чуждите инвеститори към България? Ще има ли още примери за излезли от медийния пазар компании?

-Примери има за излезли компании от печатния пазар, от радиопазара, от телевизионния няма такива примери. Видяхме през последните години, че много от тематичните телевизии се развиха и въведоха свои български версии. Дори една компания като FOX – България, вече е като централа за региона. СМЕ инвестира и ще продължи да инвестира в България. Приоритет ще е интернет. Това е област, в която искам да се развиваме.

-Може ли да се очаква прегрупиране, преструктуриране на медийния пазар. Влизане на нови чужди компании? Сливане на медии? Придобиване на медии?

-Ние сме в една динамична индустрия. Българският пазар е ключов в региона. Хората, с които се виждам и общувам, говорят положително за България и искат да бъдат тук.

-Досега сте работили за Antenna. Възможно ли е тя да си върне интереса към българския пазар и да придобие медия? Защо не bTV?

-Antenna винаги се е интересувала от региона. Бизнесът на компанията в България беше с огромен успех. От тази гледна точка тя винаги ще гледа към България, но е въпрос на възможности да се върне тук що се отнася до bTV. Само ще ви припомня, че когато от RTL дойдох в „Нова тв“, на пазара месеци наред се говореше, че RTL купува „Нова“. Когато мениджър от международна компания отива в друга, това са обичайните спекулации. СМЕ стои твърдо зад bTV и българските си проекти.

-Antenna водила ли е разговори със собственика на ТВ7 за евентуално придобиване?

-Не мога да коментирам.

-Какво е финансовото състояние на bTV?

-Медията е в много стабилно състояние и няма абсолютно никакви поводи за притеснение.

-Кое е първото нещо, което искате да направите в медията?

-Искам да обърна внимание на хората, защото нашият бизнес е успешен или неуспешен в зависимост от хората, които работят в една компания. Това е, което съм научил през годините.

Един отговор на “Павел Станчев, CEO на bTV Media Group: Амбицията ми е да сме домът на най-талантливите телевизионни професионалисти

  1. Pingback: “На Седмия ден” 26 януари 2014 | BG TV News·

Comment

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s