GARB vs. Mediaresearch – кой колко рейтинг дава?

От няколко месеца на сцената се появи още една нова рейтингова агенция, която „разби“ досегашния монопол на традиционната „GARB“ – „Mediaresearch“. Преди няколко дни Argent Media Agency публикуваха съпоставителни данни между двете рейтингови агенции за периода 30.09.2013-06.10.2013. От BG TV NEWS решихме да ви публикуваме приликите и разликите между двете – колко до сега си мислехме, че получават телевизиите като рейтинг и колко според новите в бранша:

БНТ 1

bnt-reiting
bnt-rait

Тук имаме леко отклонение при двете системи, особено в ТОП предаванията за периода. За БНТ GARB дават преобладаващи по-високи стойности за програмата от Mediaresearch, като най-големите разлики са в „Референдум“ – 34% и екшъна „Въздушна ярост“ – съответно 28% отклонение в полза на БНТ от Mediaresearch, като отклонението в полза на БНТ от GARB е 25% за „Четвърта власт“, следван от „Коментарно студио – футбол“ – 23%. Единствено има съвпадение при първата и последната позиции – мача „Лудогорец-Динамо“ и филма „Доктор Жеваго“.

bTV

btv-reiting
btv-rait

Тук подреждането на ТОП програмите е доста различно между двете агенции. Според Mediaresearch най-гледаното предаване за периода е било „Столичани в повече“, следвано от филма „Косвени жертви“ и „Комиците“. За GARB традиционно на първо място е турската сапунка „Огледален свят“, следван от „Столичаните“ и Централната емисия Новини. Разминаването за „Огледален свят“ е цели 29%, за „Лице в лице“ пък е 49%. Единственото предаване, в което Mediaresearch дава повече от GARB е „Предай нататък“ – 27%.

Нова ТВ
nova-reiting
nova-rait

Тук подреждането е доста, доста различно… Двете агенции са на едно мнение само за водача в рейтингите на Нова ТВ – „Х фактор“. Но и там има голямо отклонение – 24%. След това следват големи разминавания между двете – разликата за второто най-гледано предаване за Mediaresearch – филма „Следващите 3 дни“ е цели 51%. Големи отклонения има за „Господари на ефира“ – 29%, както и за „Касъл“ – 20%. Поради големите разлики не може да се изведе ясна тенденция.

TV7

tv7-raiting
tv7-rait

Тук също имаме много голямо разминаване в рейтингите – GARB дава значително повече за разлика от Mediaresearch. Най-големите разминавания са за „Великолепният век“ – 65%, „А група: Левски Сф.-Локомотив Сф.“ – 50% и „Оригиналът с Иван Гарелов“ – 51%. Mediaresearch дава повече единствено за „Предаването на Карбовски“ – 17%, както и за „Фронтова линия“ – също 17%. Заради големите разминавания не може да се определят точно ТОП предаванията.

Извод: тепърва ще става доста интересно. Става ясно, че рейтингите, с които се фукат родните телевизии че еди-кой си бил най-гледан за разлика от еди-кого си, доста се различават един от друг. Не е ясно кой прав и кой крив все още, ясно е че след като вече имаме нов играч на хоризонта играта ще загрубява и постепенно ще се изчиства мъглата в действителност кой колко се гледа и кой колко получава. До тогава – да видим каква продукция ще ни предложат за напред родните телевизии, пък ние да си преценяваме вече струва ли си за гледане, или не.

Реклами

Един отговор на “GARB vs. Mediaresearch – кой колко рейтинг дава?

  1. Pingback: “На седмия ден” 3 ноември 2013 | BG TV News·

Comment

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s